bert-op-treinreis.reismee.nl

Welkom op mijn Reislog!

Hallo medereizigers,

De lange stok met rode dopje van meester Verkruijse tikte op de landkaart naar een rode stip aan de Zwarte Zee. Odessa, een naam die tot mijn verbeelding sprak. Meerdere namen van steden die mijn verbeelding hebben geprikkeld. Timboektoe, Shanghai, Himalaya, Spitsbergen en uiteraard de lokkende namen van veel landen. Ik heb mij weer eens laten verleiden door één van die lokkende namen. Odessa !Ik ga weer op reis. Deze keer vlieg ik naar Kiev in Oekraïne. Daar begint mijn treinreis door dit prachtige land. Ik heb mij georiënteerd dop het westen en zuiden van Oekraïne. Het oosten is, voelt voor mij nog steeds niet veilig genoeg om naar toe te reizen. Inmiddels is daar een Russische overheersing en zijn er nog regelmatige schermutselingen, helaas komen daar altijd wapens aan te pas. Ook de Krim is niet van toepassing, dit stuit mij tegen de borst om daar nu naar toe te reizen. De eerste dagen begin ga ik zwerven door Kiev, sfeer proeven, geuren opsnuiven en speuren naar schoonheid in deze stad. Ik vervolg de reis met de trein naar het Oosten, een stad die mij is aangeraden heet Lviv. Schijnt een prachtige stad te zijn. Vervolgens met de trein naar de Karpaten, ook een lokkende roep uit het verleden. Daarna is nog ongewis, door Moldavië of via andere route. Ik laat mij ter plekke informeren naar de mogelijkheden. waarbij tijd wel een rol zal spelen. Ik eindig in Odessa, daar is genoeg te zien en te beleven voor een aantal dagen. Dan nog met de trein terug naar Kiev om vervolgens weer naar mijn lief in Bergen te vliegen. Ik heb gekozen om overdag met de trein te reizen, geniet dan meer van het landschap en contacten met lokale medepassagiers.

Vanaf 8 juni a.s. zul weer regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Je staat in mijn email adressenboek voor volgen van resimee. Als je geen bericht van mij wil ontvangen, laat mij dat ik een berichtje weten.

Lees je mijn verhalen via sociale media en wil je een bericht van mij via je mail, meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Tenslotte, ik vind het heel fijn als je af en toe eens een berichtje achter laat !

Leuk dat je met me meereist!

Mijn motto is nog steeds : Leef het Leven, GENIET !